پسته کشاورزی – فروش پسته درجه یک رفسنجان

فروش پسته، خرید پسته، قیمت پسته، پسته رفسنجان، پسته کرمان مشاهده

مراقبتها و تغذیه پس از برداشت پسته

بررسی مراحل توسعه جوانه گل ماده پسته نشان می دهد که کامل شده ساختمان خوشه ای در درون جوانه ها خرداد روی می‌دهد پس از آنکه آن یک رکورد سه ماهه در جوانه های گل ماده در طول تابستان دیده می شود. تشکیل آقا زنده های تخمک در مهرماه اتفاق می افتد. بنابراین قسمتی از گل که باعث تشکیل میوه در سال بعد می شود در مهر ماه بعد از برداشت محصول در جوانه های گل ایجاد می شود. برای تشکیل کامل تخمک تعداد زیادی از گل های موجود در خوشه بایستی شرایط کامل مناسب باشد. بنابر این تاخیر در برداشت محصول به خصوص در سال های پربار طغیان آفات به خصوص پذیرش های آبیاری تغذیه نامناسب به خصوص غذای از روی و بر تاثیر زیادی در تشکیل گلهای نر و ماده عقیم و کاهش پسته در خوشه تورو کی خوشه ها و در نتیجه کاهش محصول در سال های آینده خواهد گردید.
از میان عناصر غذایی ازت, روی و برد بیش از همه در گرده افشانی و تشکیل میوه اهمیت دارند. دادن کود ازته در پاییز به افزایش طول عمر تخمک طولانی شدن دوره گرده افشانی موثر در بهار سال بعد می شود. همچنین مصرف کودهای ازته در پاییز ممکن است افزایش اندازه در بهار سال بعد شود اما مصرف بیش از اندازه آن تحریک رشد رویشی و کاهش تشکیل میوه را به دنبال دارد. در پاییز به منظور افزایش مقدار ازت در گیاه برای رشد و نمو جوانه ها به کود ازتی نیاز است. دادن کود ازته در پاییز بایستی هرچه زودتر انجام گیرد تا از این پس از نفوذ به خاک و جذب توسط ریشه به بخش‌های بالایی درخت منتقل شود ممکن است ازت توسط ریشه جذب شود اما تا پیش از رشد دوباره در اوایل بهار و جوانه ها منتقل نشود. بخش بزرگی از اعضا جذب شده در این مرحله در اواخر زمستان و اوایل بهار پیش از آنکه صرف تشکیل میوه به مصرف رشد رویشی آنها پیش از مصرف کود ازت در پاییز به مرحله نرسیده باشد به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در اثر یخ زدگی از بین می‌روند. کمبود روی کاهش لاغری را به دنبال دارد و ممکن است مانع از باز شدن گلها در زمان باز شدن جوانه ها شود. مصرف روی با افزایش سطح برگها در اوایل بهار به طور غیر مستقیم به تشکیل میوه کمک می‌کند. در مناطقی که کمبود آب دارند کمبود روی بیشتر دیده می شود برای پیشگیری از کمبود آن در اواخر پاییز یا زمستان پیش از باز شدن شکوفه ها محلول پاشی شوند. در زمانی که کمبود بر خفیف است تلقیح تخمک پس از گرده افشانی به علت رشد ضعیف لوله در خامه کاهش میابد. کمبود بر سبب خشک شدن سر شاخه ها می شود. یکی از مواردی استفاده این این صورت برای تکامل جوانه هاست. رزومه کمبود بر در خاک یا برگ مطرح نیست. بلکه کمبود در درون جوانه ها مهم است. در نتیجه کمبود بر پرچم ها رشد نکرده و بدون دانه گرده باقی می ماند و آمادگی و گلهای کوچک باقی می‌مانند و مانند شکوفه های مبتلا به بیماری از بین می‌روند. محلول پاشی بر پیش از باز شدن جوانه ها افزایش تشکیل میوه دنبال دارد. به این میزان نیاز به برق و آنچه از تجزیه برگ و خاک به دست می آید چنان ارتباطی وجود ندارد. بالاترین میزان بر به آغاز متورم شدن جوانه ها در اواخر زمستان یعنی هنگامی که پرچم و مادگی به حداکثر رشد خود می‌رساند مربوط است.
تجربه بهترین راهنماست:
اگر شما برنامه ای داشته اید که موفق بوده است ان را ادامه دهید. همین شیوه می تواند بهترین راهنمای شما باشد.
اگر فکر میکنید که روش‌های بهتری نیز وجود دارد نخست آن را در سطحی محدود آزمایش کنید. بخش عمده ای از باغ تان را طبق برنامه ای که به آن اطمینان دارید محلول پاشی کنید و سپس برای مقایسه چند ردیف را برنامه جدید محلول پاشی نمایید. اگر تصور می‌کنید که این برنامه جدید خوب و موثر است هرگز آن را پس از یکسال متوقف کنید و پس از آن که آن را قبول و یا رد کنید چند سال آن را به کار ببرید بهترین راهنمای شما و تجربه شماست.

  • دسته :‌ دسته‌بندی نشده
  • تاریخ انتشار :‌ ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
  • نویسنده :‌ gratech
  • بازدید :‌۱۹۸۱